2014. április 30., szerda

Sarah J. Maas: Throne of Glass - Üvegtrón

 Az ismert világ leghíresebb orgyilkosa. Celaena Sardothien gyönyörű és halálos. A sors nagy dolgokat tartogat a lenyűgöző, ifjú nő számára.
Távolvég sötét, nyomorúsággal teli sóbányáinak mélyén egy megviselt,tizennyolc éves lány robotol a rabszolgák között. Életfogytiglanig tartó kényszermunkára ítélték. Hiába képezték ki a földrész legjobb orgyilkosai. Hiába lett a halálos mesterség leghíresebb művésze. Elkövetett egy végzetes hibát. Elfogták.
A kegyetlen börtönbe egy napon különös látogató érkezik. Az ifjú és felettébb jóképű Westfall kapitány meglepő ajánlatot tesz a rettegett orgyilkosnak. Szabad lehet, ha előtte végrehajt egy hihetetlenül vakmerő és elképesztően nehéz feladatot. Az ország koronahercege bajnokot akar küldeni az apja halálos versenyére. Csatasorba állnak a birodalom legtehetségesebb tolvajai és legkönyörtelenebb harcosai. A küzdelem tétje az életben maradás. Ha győz, Celaena visszanyeri a szabadságát. Függetlenül attól, hogy képes lesz-e megnyerni a kegyetlen versengést, megrázó felfedezés vár az ifjú hölgyre. Már csupán az a nagy kérdés, hogy meglágyulhat-e egy orgyilkos kőszíve.

Szereted az izgalamt, a harcot és a rejtélyeket? Nem gond ha ezekbe egy kis romantika is vegyül? És ha ezekhez még kapunk egy igazán belevaló főhősnőt is? Ha a válaszaid igenek voltak vagy csak bólintottál, akkor ez a könyv neked való és nem szabad kihagynod!
 
Ha még mindig nem csigáztalak volna fel, itt van nekünk egy épphogy felnőtt bérgyilkos, egy lázadó hercegnő, elég fenyegető vízköpő, néhány brutális gyilkosság, természetfeletti portál és egy jókora palota, ami üvegből készült. Na? Ha még most sem érdekel, akkor tényleg nem neked való a könyv.
 

"Azért, mert akarnak tőlem valamit. Mégpedig annyira, hogy személyesen jöttek ide értem. Nem vagyok valami ostoba fajankó, bár egyszer annyira ügyetlennek bizonyultam, hogy el tudtak fogni. Világos, hogy valami titkos dologban sántikálnak. Mégis mi másért kerekedtek volna fel a fővárosból, hogy eljöjjenek ide, a világ végére? Amióta csak bejöttünk  ide, mást sem csinálnak, mint hogy engem vizsgálgatnak."


A 18 éves Celaena-t arra ítélik, hogy a sóbányákban robotoljon élete végéig. És szegény lány már szinte várja a halált, mikor megjelenik megmentője. Nem is akárki, maga a király fia, Dorian herceg és legjobb barátja Westfall kapitány. Azé a királyé aki elítélte a lányt. Miért akarja a herceg mégis kivinni a lányt és miért ígér neki szabadságot? A válasz nagyon is egyszerű, szeretné, ha Celaena az ő bajnoka lenne az apja által szervezett megmérettetésen, ahol végül kiderül ki lehet a király bajnoka. vagy inkább hóhéra  Az egész országból összegyűlnek a legjobb harcosok bérgyilkosok, tolvajok és összesen 23 ellenféllel kell megvívnia az első helyért. A tét pedig hatalmas. Ha a lány győz, 4 év szolgálat után szabad lesz. Természetesen belemegy az egyességbe, hiszen a bányában csak a halál várna rá, így pedig van esélye a szabad életre, amire mindig is vágyott, még olyan áron is, hogy azt az embert kell szolgálnia, akit teljes szívéből gyűlöl.


"- Az apámnak szüksége van valakire, aki segít megvédeni a birodalmat. Aki révén könnyebben kezelhetővé válnának a makacs ellenlábasok.
-  Úgy érti, kell valaki, aki elvégzi a piszkos munkát?
-  Hát, ha már feltétlenül ilyen közönséges szavakat akarsz használni, akkor igen - válaszolta a herceg. - Az uralkodó bajnoka megnyugtatóan hatna a trón ellenlábasaira.
-  Halálos nyugalom szállna rájuk - biccentett negédesen a fogoly.
Csak kevés kellett volna ahhoz, hogy Dorian elmosolyodjon, ám sikerült
megőriznie a komor arckifejezését.
-  Így igaz."



Dorian herceg nem igazán ért egyet apja terveivel és nincsenek is meghitt apa-fiú viszonyban. Mikor megtudja, hogy a király mit tervez, mindenképp ő akarja a legjobb bajnokot, és ki más jöhetne szóba, mint az ország legjobb bérgyilkosa, Celaena Sardothien. Mindenképp meg szeretné győzni a lányt, hogy tartson vele és nyerje meg neki ezt a próbát. Dorian bízik a sikerben és mindenben támogatja a lányt. Közben pedig egyszer csak arra jön rá, hogy kezdi nagyon is megkedvelni a kis bajkeverőt. Celaena vakmerő és zabolátlan, nem igazán hallgat senkire, mégis rászolgált a hírnevére, hiszen minden akadályt sikeresen vesz. Dorian már el is könyveli a győzelmet, mikor a végső harcnál váratlan fordulat következik.


"Chaol könyörtelenül vasba verte bekötözött csuklóit. A hosszú rablánc túlsó vége a kapitány lovának nyeregtáskái között tűnt el. A fiatalember felült a fekete csődör hátára. Celaena egy pillanatra arra gondolt, hogy leugrik a nyeregből, és a láncot a nyakára tekerve a beképzelt fickót felakasztja a legközelebbi fára."


Chaol Westfall egy fiatal nemes, aki feladta a birtokait és a címét, hogy a gárda kapitánya lehessen. Eleinte nem az a barátságos karakter, de az rögtön kiderül, hogy nagyon ügyes harcos és igazán jól végzi a munkáját. Ami pedig a legfontosabb, ő szinte az egyedüli, aki nem fél Celaenatól. És bár ő edzi a lányt próbák előtt, eleinte nem találják meg a közös hangot. Nem telik el sok idő és mindketten rájönnek, hogy igazán számíthatnak egymásra és barátok lesznek. Chaol mégis csak a király kapitánya, így nem szabadna érzelmeket táplálnia  a lány iránt, mert bár a király rábólintott a szereplésére, mindent megtesz, hogy ne ő nyerjen. Vajon ellen tud állni a lánynak vagy veszélybe sodorja saját magát is az érzelmei miatt?
 
 
"- Igazán figyelemre méltó, hogy zsenge korom ellenére már ilyen sokra vittem.
-  A bűnözéssel nem vitted sokra, Sardothien.
-  Az igaz, de akkor is én vagyok a világ leghíresebb orgyilkosa!
Erre sem kapott választ.
-  Nyugodtan kérdezd meg, hogy miként sikerült.
-  Mi sikerült miként? - értetlenkedett a fiatalember.
-  Ilyen gyorsan ilyen nagy hírnévre szert tennem.
-  Nem akarok erről hallani.
A fogoly nem kimondottan ezt a választ várta.
-  Nem vagy valami kedves - állapította meg vicsorogva. Ha tényleg a fickó idegeire akar menni, akkor kénytelen lesz nagyobb erőfeszítéseket tenni."
 
 
Mikor elkezdtem olvasni rögtön az jutott eszembe, hogy nem erre számítottam. Celaena rettenetesen irritált az arroganciájával, a beképzeltségével. Hatalmas kettősséget éreztem benne, hiszen itt van ez a lány, aki az ország leghírhedtebb orgyilkosa, közben pedig még olyan gyerekes. Elkápráztatják a ruhák és a csecsebecsék, viszont szeret olvasni. A történet előrehaladtával rájöttem, hogy így van jól, ahogy van. Lassacskán meg is kedveltem, főleg a humora miatt. Nekem a könyv erőssége leginkább a humor volt. Maga a történet is tetszett, de ahogy meg van írva, az még jobban. A szereplőkkel is teljesen elégedett voltam, Doriant és Chaolt is kedveltem, de nálam Nehemia lett a kedvenc. Nem mondom azt, hogy nagyon furfangos történet, de én nem unatkoztam míg olvastam, szerintem teljesen lefoglalja az embert. Érdekes, hogy ebben a világban volt mágia, csak eltűnt vagy mégsem?, ilyenről szerintem én még nem olvastam. Tetszett a világfelépítés, bár eleinte nehezen jegyeztem meg a neveket, helyszíneket. Viszont egész hamar belerázódtam és onnan már olyan volt, mintha én is ott lettem volna. Nem akarok sok mindent elárulni, szerintem ez egy olyan könyv, ami sokak tetszését elnyeri ahogy az enyémet is és hagyom, hogy mindenre magatok jöjjetek rá. Ami biztos: én szerettem. :)
 
 
Borító: 4/5 tetszik, de nem lett a kedvencem
 
Történet: 4.5/5 szerintem a sorozat kezdő kötetének tökéletes volt, de remélem a következő még jobb lesz, és megadhatom a maximális 5 pontot
 

 

6 megjegyzés:

  1. Ezzel a könyvvel elég régóta szemezgetek már, tetszik a borító, az fogott meg benne, na meg, hogy női orvgyilkosunk van főszerepben... bár kissé furcsa még így is, hamarosan úgy hiszem, hogy sort kerítek rá :D

    VálaszTörlés
  2. Team Dorian vagy Team Chaol? :) Amúgy egy picit több leírást vártam, de igazad van, jobb ha az ember olvasás közben jön rá a dolgokra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon nehéz úgy írni, hogy ne áruljak el lényeges dolgokat, de itt nem szerettem volna elspoilerezni semmit, így inkább tömörebb lett az egész, bocsi. Amúgy pedig TEAM CHAOL! :)

      Törlés
    2. Úgy tudtam hogy Chaol lesz a kedvenced! Amúgy én is beszereztem, de a fránya meló miatt olyan keveset tudok olvasni. :(

      Törlés
  3. Múlt héten vettem meg, alig várom hogy olvashassam, de húgom lenyúlta, viszont azt mondja neki is nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem a csaj írtó irritálló volt, nehezen bírtam a sok nyafogást meg a flegmáskodását, de ezen kívül a történet tetszett. én 3,85-öt adnék rá, szerintem a legtöbben túlértékelik ezt a könyvet.

    VálaszTörlés