2013. december 20., péntek

Cora Carmack - Összpróba (Szakítópróba 1,5)

Garrick Taylor és Bliss Edwards sikeresen megtalálta a boldogságot egymás mellett egy kissé… khm… rázós indítás után. Ehhez képest már gyerekjáték lesz megismerkedni a szülőkkel, nem igaz?
Attól kezdve azonban, hogy a repülőgépük leszáll Londonban, újabb és újabb bökkenők jelentkeznek: egy rosszalló anyósjelölt, számos (többnyire) jelentéktelen galiba, és rájönnek, hogy talán mégsem készültek fel még annyira a közös jövőre, mint gondolták.
Mint kiderül, a szerelmet megtalálni sem könnyű, megtartani azonban még nehezebb.

Cora Carmack írásait igazán megkedveltem és mikor a Facebookon megláttam, hogy hamarosan megjelentetik ezt a novellát, egyértelmű volt, hogy kell nekem.



Spoileres!
Garrick és Bliss Londonba készülnek, hogy Bliss megismerhesse szerelme szüleit, hiszen a lánykérés már megtörtént, és persze a lány igent mondott. Vagy százszor! Bliss nagyon ideges, mert a telefonbeszélgetésekből azt szűrte le, hogy leendő anyósa nem éppen egyszerű eset, bár sokat nem tud róla, mert Garrick nem igazán mesélt a szüleiről, vagy a régi életéről. Mikor megérkeznek régi barátok fogadják őket és mielőtt az oroszlán barlangjába lépnének, elmennek inni egy kicsit. Blissnek sikerül picit többet inni a kelleténél. Ahogy belépnek a házba minden sötét és mikor a lány a kapcsolót keresi, leveri Garrick anyjának kedvenc vázáját.


Na ez aztán a belépő! Végül leendő apósa oldja a feszültséget egy kis humorral. Meglepetésükre egy egész sereg várja őket, mert a szülők partit rendeztek az eljegyzésükre. Igyekeznek elvegyülni, és Garricknek egy kicsit muszáj magára hagynia Blisst az anyjával. Ezen beszélgetés alkalmával Bliss rádöbben, hogy esetleg terhes. Ezek után a hangulata megváltozik, azon gondolkozik hol vehetne tesztet, hogy biztos legyen a dologban. Sikerül is kicseleznie Garricket és megszerzi a tesztet, viszont nem bírja ki, hogy ne mondja el szerelmének a gyanúját. A férfi nem esik kétségbe, mindenben párja mellett áll. Az első teszt negatív, a második pozitív, az ezek után következők megint negatív eredményt hoznak. Így semmi sem biztos. Garrick kap egy meglehetősen jól fizető állásajánlatot, de Londonba kéne költözniük. A lány tudta nélkül elmegy az interjúra és komolyan fontolgatja, hogy el is fogadja az ajánlatot. Mikor hazaér Bliss és az anyja nevetve térnek haza az ebédről és bevásárlásról. Kiderül, hogy egész jól szórakoztak és még egy orvoshoz is elmentek, aki megerősítette, hogy Bliss... Terhes vagy nem? Mit gondoltok? Én nem írom le, legyen meglepetés. :)


Őszintén szólva egy kicsit csalódott vagyok, mert ennél azért jobbra, pörgősebbre, viccesebbre számítottam. A Szakítópróba tetszett, jó kezdésnek éreztem, aztán jött a Színjáték és az még jobb volt. Talán azt az érzést vártam újra, de sajna nem jött. Nem azt akarom ezzel mondani, hogy rossz volt, korántsem! Voltak viccesebb részek, de az a humor, ami a Színjátékot jellemezte itt nem volt meg, legalább is én nem éreztem. Ami viszont plusz pont, hogy Garrick szemszögét is olvashattuk és jó volt belelátni az ő gondolataiba is. Persze a novella elég rövid, de ilyen szempontból mást nem is vártam. Talán ezért is érzem azt, hogy nem volt elég kidolgozott. Ebből akár egy egész könyvet ki lehetett volna hozni, hiszen a témában rengeteg lehetőség rejlik. Itt viszont a rövidség miatt nekem olyan érzésem van, mintha lemaradtam volna valamiről, vagy átugrottam volna pár oldalt. Ezek ellenére is megkapta a 4 pontot, mert azért a stílus a régi, Bliss és Garrick is aranyosak és maga az alap sztori sem rossz.

Külső: 4/5 Garrick haja végre kicsit világosabb, és a lila szín is tetszik a borítón. Határozottan jobb, mint a Színjátéké, szerintem.

Tartalom: 4/5 Jó volt, szeretek róluk olvasni, de a Szakítópróba és a Színjáték sziporkázása hiányzott.


Kíváncsian várom a következő részt, ami a Finding It címet viseli, főszerepben pedig Kelsey, és a kiadó 2014 tavaszára ígéri a magyar megjelenést.
Az Összpróbát itt beszerezheted, és a sorozat Facebook oldalát is érdemes meglátogatni.

2 megjegyzés:

  1. Nekem valahogy nem adott olyan nagy pluszt ez a kis szösszenet. Valahogy a 2 fő mű jobban tetszett. Várom már én is a következő részt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is többet vártam, de nagyon örültem Garrick szemszögének, ezért lett nálam 4 pontos, de az biztos, hogy én is várom a következőt. :)

      Törlés