2014. január 21., kedd

Kresley Cole - Gena Showalter: A tél halálos csókja/ Az érinthetetlen


 KRESLEY COLE lélegzetelállító története a kíméletlen vámpír harcosról, aki először tapasztalja meg a szerelmet, és a Valkűrről, akinek fájdalmas az érintés…

Az érinthetetlen

Murdoch Wrothnak semmi és senki nem állhat útjába, hogy megszerezze magának Danielát, az álomszép Valkűrt – az egyetlent, aki háromszáz év alatt először megdobogtatta a szívét. Ám ez a páratlan szépség jégamazon, érzékeny bőrét nem érintheti senki anélkül, hogy mérhetetlen fájdalmat okozna a lánynak.

Vajon melyik az erősebb: a különbözőségük okozta akadályok miatti frusztráció, vagy az egymás iránti őrjítő vágy?

Ez a novella az írónő Halhatatlanok alkonyat után sorozatának egy kiegészítő darabja. Szerintem sok rajongó várta ezt a történetet, hiszen az előzőek folyamán már meg lett említve, hogy Murdoch megtalálta a menyasszonyát, de titkolta kicsoda a nő.

"Bár egykor nagy szívtipró volt, és minden este más nő melegítette az ágyát, mégis azt remélte, ez a szertartás vele soha nem fog megtörténni. Hogy természetfölötti kötelék láncolja egyetlen asszonyhoz, akit még csak nem is maga választott, pokoli ötletnek tűnt."

Murdoch Wroth egy 300 éves vámpír, aki emberi életében elég nagy hírnévnek örvendett a nők körében, igazi Casanovának tartották. És ő ezzel meg is volt elégedve. Egyetlen nőt sem vett komolyan, senki sem érdekelte igazán, pedig jó példát látott maga előtt, mert édesapja nagyon szerette az anyját. Viszont mikor elveszítette össze is roppant. Lehet, hogy ezt nem szerette volna ő is érezni? Nos, talán... de már nincs igazán választása, mert találkozik azzal a nővel, aki megdobogtatja a szívét és nem csak átvitt értelemben. Ezzel csak az a bökkenő, hogy talán Murdoch az egyetlen vámpír a földön, aki tényleg nem szeretett volna összefutni a menyasszonyával. Miután már megtörtént, csak arra tud gondolni, nem akar úgy járni, mint testvére Nikolai, akit Harmat hagyott évekig szenvedni, mert egy vámpír első kielégülését csak a menyasszony hozhatja el. Ráadásul megtetszik neki a nő, ezért nem tartja akkora tragédiának a dolgot, úgy hiszi kiszórakozza magát vele, utána már nem lesz kötelezettségük egymás felé.

"A Föld hímnemű lakói közül azonban csak az izlániai férfiak érhettek volna hozzá. Ők viszont, sajnálatos módon, holtan akarták látni Danielát. Ez pedig azt jelentette, hogy valódi szex helyett be kellett érnie a szobájában rejtegetett erotikus könyvek olvasgatásával és a fantáziavilágában való elmerülés- sel. Biztos, hogy ő volt a világon a legidősebb szűz. Már csak a hivatalos megerősítésre várt a Guinness Rekordok Könyvétől."


Daniela, a félig Valkűr, félig izlániai Jégamazon, egy trónjától megfosztott királynő. Anyját meggyilkolják és ő bujkálásra kényszerül. New Orleansba kerül egy valkűrközösségbe, csak az a gond, hogy ott neki nagyon meleg van. Az ő testének pedig minél hidegebbre lenne szüksége, ráadásul senki nem érhet hozzá, mert az hatalmas fájdalommal jár számára, csak a fajtájából valók érinthetik meg anélkül, hogy égési sérüléseket szerezne. Már 2000 éve él magányosan, és nem is reménykedik benne, hogy valaha is találhat párt magának, mikor találkozik egy vámpírral, aki rögtön megtetszik neki, és akinek megdobogtatja a szívét. Innentől reménykedik, hátha mégis van esélye a boldogságra.

Igazán elégedett voltam ezzel a novellával. Mindkét főszereplő érdekes karakter. Bár Murdoch gondolkodása nem áll közel hozzám eléggé pasis azért szimpatikus volt. Danielát nagyon szerettem, és egyben nagyon sajnáltam is. 2000 évig magányosan élni... el sem tudom képzelni . Nagyon drukkoltam nekik, persze gondoltam, hogy boldog lesz a befejezés, de azért elég sokáig húzta a dolgot Cole. Az egész történet tetszett, faltam a sorokat, alig tudtam letenni. Jó volt az ismerősöket és már olvasott cselekményeket más szemszögből is látni.

Egyik kedvenc idézetem:
"- Nix, tényleg te vagy az? - ordította Danii a telefonba. Amikor a készülék csörögni kezdett, azt hitte, Murdoch vagy esetleg Harmat hívja.
- Én vagyok az, teljes telefonos valómban — válaszolta a jósnő.
- Többször kerestelek már!
- Akkor az lehetett, hogy nem akartam veled beszélni.
- Mivel voltál elfoglalva? - biggyesztette a száját Danii.
- Lazítottam, miután hónapokon keresztül csak a hűlt helyedet bámulhattuk Val Hallban, érted? Na jó, ennyi elég! Hogy van a vámpírod? Túl forró a szerelme? Én kihasználnám, az biztos!
-  Haha — nyögte Danii. Nix ma nagyon vicces hangulatban volt, ami viszont sajnos azt is jelentette, hogy feledékeny. Tudod, hogy miért csak a hűlt helyemet nézhettétek. El kellett jönnöm.
-  Tényleg tudom? Asszem, elfelejtettem. Jobb, ha ezután nem mondom azt senkinek, hogy Danii eltűnt. És nem célozgatok arra, hogy egy bizonyos pokolbéli fajzat ennek az oka.
Danii felsóhajtott. Nixnek sokszor nagy hasznát lehet venni, ám ugyanakkor szörnyen fárasztó is tud lenni.
-  Mi ez a zaj a háttérben?
-  A szobád. Senki nem tudja, hogy kell kikapcsolni a fagyasztót.
Danii nagyot nyelt.
-  Miért akarjátok kikapcsolni a fagyasztómat?
Az a sok jég!
-  Talán, mert a fitneszgépeknek és az almosdoboznak kell a hely.
-  Úgy csinálsz, mintha soha nem mennék már vissza.
-  Miért, visszajössz? - kérdezte Nix.
-  Te jobban tudod, te vagy a jósnő — mondta Danii, de egyáltalán nem hangzott már magabiztosnak. Nix telefonján a hívásvárakoztatás egyfolytában csipogott.
-  Ki próbál hívni ilyen kitartóan?
-  Nem egyvalaki, hanem többen. Mindenki szegény kis Nixie-t akarja - mondta Danii nővére kicsit fáradt hangon. - Várj, blokkolom őket. Így, ni. Ha már a hívásokról beszélünk, Harmat említette, hogy több alkalommal keresett téged.
Danii olyankor nem vette fel a telefont.
-  Nézd, pontosan tudom, mit akart volna mondani: hogy úgysem tudom megakadályozni, hogy Murdoch megcsaljon, és hosszú távon nem fog működni a kapcsolatunk.
A feszültség csak nő, az idő meg telik.
Nix nem is próbált vitatkozni vele, esetleg megnyugtatni Daniit. Csak hümmögésre futotta tőle.
- Különben hogy van Harmat? - kérdezte a lány.
- Még sokkal elviselhetetlenebbül szívdöglesztő. Süt róla, hogy imádják - válaszolta Nix. - A házasság jót tesz neki.
Azt akarom, hogy engem is imádjanak. Ölnék is ezért. Ehelyett azonban egyre tarthatatlanabb helyzetben vergődött, a szemellenzőit le nem vette volna, miközben közös életét építgette Murdochkal. Légvárat építek, és azt is egy puskaporos hordó tetején. Ráadásul Murdoch soha nem hozta szóba a házasságot.
- Ne feledkezzünk meg a vadóc Kaderinről sem - folytatta Nix. - Sebastian hatására érzelmektől csöpögő kis Kaddy lett belőle. Szóval Harmat és Kaderin mindketten szégyentelen szajhák, akik vámpírokkal kavarnak. Pont úgy, mint te, Danii! Nyíltan hencegnek a harapásaikkal, és azt mesélik, hogy olyan érzés, mint az orgazmus.
- Orgazmus? — Nagyszerű, gondolta Danii, újabb dolog, amiről csak ábrándozhat Murdoch kapcsán. — Tehát, ööö... szeretik?
- Tudom, elképesztő, mi? Az egész Val Hall ki van akadva tőlük. Bár az igaz, hogy amikor Sebastian megnyerte Thrane Kulcsát, akkor Kaderin két nővérét áthozta a jövőbe, és megmentette Kaderint is.
Nikolai pedig kész lett volna feláldozni az életét Harmatért. Nem mintha ez szükséges lett volna. Mindenesetre a Valkűrök egy része most már nem akarja feltétlenül legyilkolni a két fivért. "

Külön örültem Nixnek, mert az egyik kedvenc szereplőm. Ha ő megjelenik biztos a nevetés. De az egész történetben sok olyan rész van, amin felnevettem. Az zavart csak egy kicsit, hogy hamar rá lehet jönni, mi annak a kulcsa, hogy egymáshoz érhessenek. Ezt elhúzta Cole a végéig és néha unatkoztam, mikor azon tipródtak, vajon mit tegyenek. Ezektől eltekintve nagyon is szerettem, és örülök neki, hogy nem hagytam ki. Bátran ajánlom a sorozat rajongóinak!

Borító: 4/5 egész jó, de nem lett kedvenc

Történet: 4.5/5 (csak ez a novella a könyvből) Fél pontot azért vontam le, mert mint írtam ez a tipródás a megoldáson zavart, és hamar rá is lehet jönni mi a kulcs az érintéshez.



A könyvet megrendelheted a kiadótól kedvezményesen.

Gena Showalter novellájáról egy következő bejegyzésben olvashattok.


2 megjegyzés:

  1. Most egy pillanatra megijedtem, de végül tényleg azon sorozat része, aminek nyáron olvastam egy kötetét és meglepődtem, hogy milyen nyíltan felvállalta a szexualitást. Aztán volt szerencsétlenségem a Szürke-trilógiához. Akkor jöttem rá, hogy ez sokkal jobb :D köszi, valahonnan beszerzem majd ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az első részt a sorozatból több, mint 3 éve olvastam először és rögtön megtetszett. Azóta is kedvenc. Nemsokára tervezem is újraolvasni őket, ráadásul a legújabb részhez még csak most jutok el. Lesz majd ezekről is vélemény. :) Te melyik részt olvastad? Ezek szerint annyira nem jött be?

      Törlés