2014. január 30., csütörtök

Beth Reekles: Kissing Booth - Csókot vegyenek


Egyetlen csók… mégis mindent fenekestől felforgat…
Amikor az iskola Tavaszi Karneválján Elle csóksátrat nyit, úgy hozza a sors, hogy az ajka összeforr Noah-éval, és ettől Elle élete fenekestől felfordul. Románcuk azonban korántsem mesébe illő, és Elle joggal tart attól, hogy előbb-utóbb összetörik a szívét… Vajon elnyeri végül Elle a boldogságát?

Na kérem, ezen is túl vagyok és a kezdeti félelmeim ellenére nagyon örülök, hogy sikerült elolvasnom. A Facebookon már régóta szemeztem a könyvvel, de csak most jutottam el oda, hogy el is olvassam, őszintén szólva picit féltem tőle, de nem kellett volna, nagyon is pozitív csalódás volt. Főleg úgy, hogy tudom, a regényt Beth 15 évesen írta, ezért le a kalappal előtte! Nem azt mondom, hogy tökéletes volt, de megnézném ki tud/tudott ennyi idősen így írni.


A 16 éves Rochelle 'Elle' Evans az iskola egyik népszerű lánya, aki mindenkivel jóban van, jól tanul és már gyerekként rátalál legjobb barátjára Leere, akivel elválaszthatatlanok azóta is. A lány nem igazán törődik a fiúkkal, titokban ugyanis odavan barátja bátyjáért. Egy nap azonban megváltozik minden és Elle azon kapja magát, hogy titkos viszonyt folytat vágyai tárgyával. Mivel tudják, hogy Lee nem örülne nekik inkább titokban tartják a dolgot, de vajon meddig sikerül nekik?


Noah Flynn, a híres szoknyapecér, a suli bajkeverője megcsókolja testvére legjobb barátját. Onnantól szeretne a lánnyal lenni, jól csinálni a dolgokat, de nehéz dolga van, hiszen Lee nem szeretné együtt látni őket, nem bízik testvérében és nem szeretné ha összetörne Elle szíve. Mégsem tudja magát távol tartani a lánytól. Igyekszik az a fiú lenni, aki megérdemli a lányt és felvállalni a kapcsolatukat, Elle viszont nagyon tart a reakcióktól. Ahogy az lenni szokott, a viszony kiderül, Lee pedig kiakad. Nehezen bár, de tudomásul veszi Elle választását, de továbbra sem helyesli. Ráadásul Noah egyetemre készül, nem is akármelyikre, felveszik a Harvardra. Így viszont maximum távkapcsolatban maradhat Elle-el.


Összességében tetszett a könyv, szórakoztató volt, gyorsan lehetett vele haladni, igaz meglepetésekre és csavarokra ne számítsunk, de nekem nem is hiányzott. Elle és Lee barátsága nagyon tetszett, jó végre ilyenről is olvasni, nem csak olyat, ami azzal végződik, hogy összejönnek. Itt ilyenről szó sem volt, tényleg csak barátok. Noah karaktere is tetszett, a tipikus rosszfiú, aki nem is annyira rossz, mint azt sokan hiszik. Elle apját találtam furcsának, nem hiszem, hogy bármelyik szülő ilyen könnyedén venné a dolgokat, a lány iszik, éjszaka kimarad és csak egy kis ejnye-bejnye a "jutalma"? Na ezt nem tudom elképzelni. Azt is kicsit túlzónak tartottam, ahogy Lee reagált, mikor rajta kapta a legjobb barátját és a tesóját. Persze kifejtette, hogy hogyan érez, de, hogy ő sem bízik még ennyire sem a saját testvérében? Ez érdekes. A másik ami zavart, az a befejezés. Nem voltam elégedett, viszont gondolkoztam egy kicsit, és rájöttem mégis jó volt így, mert igaz, hogy nyitott lett a vége, de így életszerű, az olvasó is tovább gondolhatja a történetüket és ez végül is kényelmes, mert olyan befejezést kreálhatunk, ami nekünk tetszik.

14288403A történetnek elvileg van egy folytatása, vagyis egy kb. 50 oldalas kiegészítő novellája The Beach House címmel. Még nem olvastam, de kíváncsi vagyok rá, így igyekszem utána nézni pontosan miről is szól.

Borító: 3/5 eléggé tinis, de a történet szempontjából nagyon találó

Történet: 4/5 határozottan tetszett, igaz, nem egy bonyolult történet, de kedves, vicces és szórakoztató kis mese az első szerelemről és a barátság fontosságáról.

http://www.manokonyvek.hu/
https://www.facebook.com/kissingboothcsokotvegyenek


2 megjegyzés:

  1. Ahogy látom a könyv 2012-ben jelent meg elsőként. Vagyis nem értem, hogy miért kellett volna kiakadnia az apujának az ivás miatt. 16 évesen az a csoda, hogyha szűz az ember lánya, és nem minden hétvégén olyan részeg, mint a csacsi :D Teljesen normális. Pláne, hogy egy 15 éves lány írta ezt, vagyis full reális és tapasztalat alapján írhatta :)

    VálaszTörlés
  2. Hát nem tudom... :D az a gond, hogy én már nem vagyok épp tini és a mi időnkben még nem így mentek a dolgok. :)

    VálaszTörlés