2013. november 13., szerda

Oscar Wilde - Bunbury


Pár napja kaptam kölcsön a filmet és amint megnéztem tudtam, hogy a könyvet is el kell olvasnom. Meg is történt, itt van róla egy kis beszámoló.


Oscar Wilde – Bunbury


Külső: -
Nem pontoznám most a borítót, hiszen régi kiadás már és itt nem is olyan fontos ez.

Tartalom: 5/5
Van itt nekünk két férfi főszereplő. Az egyik Jack, aki vidéken él Cecily nevű gyámleányával, de kitalál magának egy léha testvért (Szilárd), akihez feljárhat a városba. Természetesen nincs szó semmilyen öccsről, csak szórakozni jár.  Az ő barátja Algy, aki elég nagy léhűtő, rengeteg adóssággal, ő pedig egy beteg barátot talál ki (Bunbury) hogy néha elszabaduljon nénikéjétől.  Jack, a barátja révén ismerkedik meg Gwendolennal, akit el is szeretne venni feleségül, de Algy nénikéje, vagyis Gwendolen édesanyja nehéz eset. Nem akarja Jackhez adni a lányát, mivel a férfi nem tudja kik a felmenői.

Jack visszamegy vidékre, megfogadja, hogy véget vet annak, hogy másnak adja ki magát -  vagyis a bönbörizésnek ahogy Algy mondaná -  és úgy dönt „megöli” Szilárdot. Igen ám, de időközben Algy megérkezik a vidéki birtokra és Szilárdnak adja ki magát. Jack nem tehet semmit, hiszen nem mondhatja, hogy az öccse nem is létezik. Ráadásul Algy rögtön beleszeret Cecilybe. Jack elkezd kutakodni, mert szeretné megtudni ki is ő valójában, hogy elvehesse szerelmét.

Gwendolen viszont úgy dönt nem bírja Jack nélkül és mindenképp hozzá akar menni, ezért leutazik a birtokra. Ott találja Cecilyt, aki elárulja ő Szilárd jegyese. Persze jönnek még a bonyodalmak, hiszen mindkét lány ragaszkodik Szilárdhoz, mármint a névhez, viszont egyik férfinek sem ez az igazi neve.   Vannak azért még történések de nem akarom azért mindenről lerántani a leplet, azt azért elárulom a végére még az is kiderül ki valójában Jack.


Nekem nagyon tetszett az egész mű. Előbb a filmet láttam és azért kerestem meg a könyvet, mert nagyon tetszett a film. Nem is bántam meg, hogy elolvastam, nagyon jó kikapcsolódás volt éjszaka, mikor egyedül voltam otthon. Tényleg kikapcsolt, megnevettetett. Biztos, hogy nem ez volt az utolsó Wilde olvasmányom. Minden szereplő jó volt: Jack, Algy, Cecily, Gwendolen, a pap, a nevelőnő és persze Lady Brecknell is. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése